Reklama w Google - pozycjonowanie, Ads, YouTube i display - jak się reklamować

Jeśli czegoś nie ma Google to oznacza, że to nie istnieje. A żaden przedsiębiorca nie chce, żeby jego biznes pozostawał niezauważany. W dobie rosnącego znaczenia Internetu promocja w sieci staje się koniecznością, a ta praktycznie nie może się odbyć bez zaangażowania do działań marketingowych Google – najbardziej popularnej wyszukiwarki internetowej w Polsce, a właściwie – wielkiej korporacji, opartej o działalność w sieci. Opcji na reklamę z wykorzystaniem Google jest wiele. Warto się z nimi zapoznać.

Pozycjonowanie

Zawężając pierwsze zdanie tego artykułu, można rzec, że jeśli czego nie ma na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania Google to oznacza to, że to coś nie istnieje. Dlatego też tak ogromne znaczenie dla skutecznej reklamy w sieci mają procesy pozycjonowania stron internetowych. Aby witryna, którą chcemy promować, znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, konieczne jest zoptymalizowanie jej pod względem tej wyszukiwarki. Dzieje się to przede wszystkim poprzez zastosowanie odpowiednich słów kluczowych i fraz, ale także wykreowanie linkowania, odpowiednią budowę strony internetowej, stworzenie dla witryny wersji mobilnej, zadbanie o „przyjazność” adresów jej podstron, zapewnienie szybkości jej wczytywania i inne elementy, wpływające na to, jak roboty Google „oceniają” konkretną stronę internetową. Cel jest jeden – doprowadzenie witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To ma zapewnić częste odwiedzanie jej przez użytkowników i zwiększać szanse na osiąganie coraz większych przychodów.

Google Ads

Google Ads także odnosi się do wyników wyszukiwania, tym razem jednak chodzi tutaj o bezpośrednią promocję przy wykorzystaniu tzw. linków sponsorowanych. Google Ads to system reklamowy, pozwalający na wykupienie pozycji w wynikach wyszukiwania w konkretnych frazach na samej górze wyników lub – zwykle po prawej – ich stronie. Promocja ta jest korzystna dla reklamodawcy z wielu powodów – można dzięki niej znaleźć się sprawniej w wynikach wyszukiwania (bez żmudnego procesu pozycjonowania, który długo trwa), reklama wyświetla się tym, którzy są istotnie zainteresowani danym produktem lub usługą (gdyż wpisali daną frazę w wyszukiwarkę), a także zakłada się korzystny sposób regulowania należności za reklamę, gdyż w Google Ads stosuje się zasadę CPC, czyli Cost per Click, opłatę pobiera się dopiero, gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany i przez niego wejdzie na reklamowaną witrynę internetową.

YouTube

Jako, że YouTube jest aktualnie powiązany z Google (konkretniej – YouTube został zakupiony przez Google w 2006 roku), reklama na YouTube to kolejny sposób na wypromowanie się przy pomocy oferty tego internetowego giganta. Reklamy na YouTube wyświetlają się w formie filmików przed, w trakcie lub po dostępnych na serwisie materiałów – mogą być krótsze lub dłuższe, możliwe do pominięcia lub nie. YouTube oferuje także inne formy promocji – mogą to być banery reklamowe czy zajawki filmu marketingowego, pojawiające się w wynikach wyszukiwania w tym serwisie. Tym samym YouTube staje się kolejnym miejscem w sieci, w którym z dużą skutecznością można promować swoje produkty lub usługi.

Google Display

Google Display to inaczej mówiąc reklama banerowa Google. Zapewnia ona pojawianie się przede wszystkim grafik z pewną ilością tekstu na temat promowanego przedsiębiorstwa na stronach internetowych jako banerów. Mogą przyjmować one bardzo różne formy. Przede wszystkim – mamy do dyspozycji w ramach tego sposobu promocji różne wielkości reklam. Reklamy tego typu przyjmować mogą także formę tzw. lighboxów, które są rozwijalne i reagują na kliknięcie lub najechanie kursorem. Jedną z opcji skorzystania z Google Display jest wykorzystanie remarketingu, czyli pokazanie baneru z reklamą klientowi, który odwiedził już wcześniej witrynę, na przykład z prezentacją produktów, które włożył do koszyka zakupowego, ale go porzucił. Różne mogą być także formy rozliczania reklam banerowych w Google – może to być wykorzystanie znanego z linków sponsorowanych modelu CPC albo też modelu CPM, czyli Cost per Mille- koszt za 1000 wyświetleń bez opłat za kliknięcia.

Korporacja Google stworzyła szeroką gamę możliwości promocji, pozwalającą na wykorzystanie ogromnego potencjału i znaczenia jej produktów takich jak wyszukiwarka czy YouTube do reklamowania własnej działalności. Powoli można zaobserwować, że sukces, zwłaszcza biznesów internetowych, nie może obyć się bez zaangażowania tego amerykańskiego internetowego potentata.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here