3 trendy w projektowaniu katalogów do druku

3 trendy w projektowaniu katalogów do druku

Drukowane katalogi nawet w dobie Internetu mają swoje miejsce w reklamowym świecie. Wiele firm wciąż chętnie sięga po to rozwiązanie, ponieważ wiedzą, że wpływa to na ich postrzeganie przez klientów i pozwala zwiększać sprzedaż. Aby druk katalogów okazał się opłacalny, warto dobrze go zaprojektować. W tej materii obowiązują pewne trendy – tak jak w każdej dziedzinie designu. Dowiedz się, jakie obowiązują obecnie!

Trend 1 – eko

Obecnie wszystko, co ekologiczne, cieszy się ogromną popularnością. Trend ten przeniknął również do branży reklamowej. Projektowanie katalogów firmowych w duchu eko nie jest trudne. Podstawą powinny być tu zastosowane technologie, czyli przede wszystkim papier z recyklingu. Wykorzystaj surowce wtórne i poinformuj o tym odbiorców, a na pewno zyskasz w ich oczach. Ważne jednak, by ekologii nie traktować jedynie jako „chwytu marketingowego”. Chwalenie się tym, że Twoje katalogi reklamowe są przyjazne środowisku, będzie miało sens tylko wtedy, jeśli poprzez działalność swojej firmy dążysz do takiej samej postawy. W przeciwnym razie odbiorcy wytkną Ci hipokryzję i zamiast zyskać uznanie, stracisz klientów.

katalog reklamowy

Trend 2 – kreatywny druk

Drugi trend jest znacznie bardziej elegancki. Wykorzystuje on przede wszystkim metody uszlachetniania druku. Zlecając druk katalogów, dowiedz się, jakie są możliwości drukarni w tym zakresie i wybierz wariant, który podkreśli walory designu okładki lub zawartości. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest stosowanie wybiórczego druku UV. Dzięki temu niektóre elementy strony (np. logo, nazwa firmy, hasło reklamowe) zyskują połysk i wyróżniają się na tle matowej powierzchni. To zabieg stosowany przede wszystkim na okładkach. Sprawdzi się też we wnętrzu, ale tylko na grubszym papierze, dlatego w ten sposób ozdabia się głównie klejone i spiralowane foldery reklamowe. Ponadto można użyć tłoczeń czy folii do zabezpieczenia okładki i podkreślenia kolorów na niej występujących. 

Dużym zainteresowaniem cieszy się też kreatywne wykorzystanie katalogu jako całości i łączenie treści w nietypowy sposób. Wykorzystaj np. możliwości wycinania laserowego, by umieścić w środku intrygującą wkładkę. Można też zastosować druk na przezroczystej folii, która nada nowego wymiaru informacjom lub grafice pojawiającym się na sąsiadujących z nią stronach. Możliwości jest bardzo dużo, a profesjonalne firmy oferujące druk katalogów reklamowych zwykle chętnie realizują takie nietypowe projekty. Zadbaj jedynie, aby pomysł był dopracowany. Warto współpracować z doświadczonym i kreatywnym grafikiem, który będzie wiedział, jak przygotować katalog do druku. 

Trend 3 – personalizacja

Rozwiązania dedykowane konkretnemu odbiorcy zawsze są najskuteczniejsze. Oczywiście wyprodukowanie indywidualnego katalogu dla każdego odbiorcy, w którym zwracasz się do niego po imieniu, wymagałoby wiele zachodu i kosztów. Są jednak inne rozwiązania. Pomyśl np. o wyprodukowaniu kilku nieznacznie różniących się wersji folderu dedykowanych innym grupom Twoich klientów. Niech poczują, że przygotowałeś coś specjalnie dla nich, a foldery reklamowe na pewno zrobią wrażenie.

Ciekawym sposobem jest też pozwolenie na to, by to odbiorca sam spersonalizował katalog. Umieść w nim miejsce na notatki lub wykorzystaj zagadki, krzyżówki rebusy, a nawet kolorowanki. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest możliwość wykorzystania tańszego papieru – można bowiem po nim pisać. Druk katalogów reklamowych tego rodzaju będzie więc tańszy. Zyskujesz zatem podwójnie!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here