Zdecydowałeś się na stworzenie strony www dla Twojej firmy, więc kolejnym krokiem jest poszukiwanie agencji, która stworzy dla Ciebie projekt zgodnie z oczekiwaniami. Co powinieneś wiedzieć zanim zdecydujesz się wybrać podwykonawcę? Przedstawiamy krótką listę kryteriów, które powinieneś zweryfikować przed znalezieniem partnera.
Ustalenie budżetu i weryfikacja kosztów
Na samym początku zaplanuj swój budżet i ustal ewentualne widełki, to pomoże w sortowaniu cen agencji za projekt, które powinieneś uzyskać w kolejnym etapie. Większość agencji czy firm projektujących strony www nie publikuje swojego cennika, dlatego aby uzyskać informacje o kosztach projektu należy podjąć kontakt i przedstawić swoje wymagania. Dowiedz się o terminach i wszystkich kosztach, które związane są z projektem strony oraz możliwymi późniejszymi etapami jak np. SEO czy późniejszy rozwój strony.
Zweryfikuj portfolio kandydatów
Odwiedź strony internetowych potencjalnych firm, którym chcesz powierzyć swój projekt. W końcu to właśnie strona www jest wizytówką i wyznacznikiem stylu, wiedzy technicznej oraz możliwości branych pod uwagę twórców. Ważne, żeby witryna była estetyczna, funkcjonalna, wizualnie przyjemna dla oka, ale przede wszystkim zgodna z obowiązującymi standardami. Na www firm zajmujących się projektowaniem stron powinno znajdować się ich portfolio, dlatego warto przejrzeć kilka z nich i samodzielnie ocenić profesjonalizm ich wykonania. Wśród wykonanych projektów znaleźć można zlecenie podobne do naszego – rangą, wielkością lub branżą, co również powinniśmy wziąć pod uwagę przy wyborze firmy.
Opinie wcześniejszych realizacji
Mając już informację o tym, dla kogo firma realizowała projekty, warto sprawdzić z jakim skutkiem dawała sobie radę. Przejrzyj opinię użytkowników o danym kandydacie i sprawdź rekomendacje, dzięki którym można przeanalizować stopień zaangażowania podwykonawców w projekt. Dobry PR i zadowoleni klienci to najlepsza reklama, dlatego to ważny element poszukiwań.
Spotkanie biznesowe ułatwi wybór
Tylko w ten sposób jesteś w stanie zweryfikować nastawienie osób w agencji do Ciebie i Twojego projektu. Zorganizuj spotkanie i umów się z firmą, by przedyskutować projekt, nad którym praca potrwa kilka miesięcy. Podczas wspólnej rozmowy jesteś w stanie zweryfikować, jak agencja podeszła do tematu poprzez przygotowanie do spotkania i zadawane pytania oraz ewentualną demonstrację projektu witryny. Dowiedz się, kto ma nadzorować projekt i czy jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytania. Project Manager będzie osobą, od której zależy sukces strony, dlatego jeśli podczas rozmowy nie ma chemii, to proces tworzenia może okazać się nieprzyjemny, a w wyniku tego niezadowalający.
Wszystkie te informacje mają sprawić, że dokonasz właściwego wyboru partnera
do zaprojektowania strony internetowej dla Twojej firmy. Znajdź taką, która odpowie Twoim potrzebom i upewnij się, że współpraca nie będzie katorgą. Nie bój się zadawać pytań, podwykonawca ma rozwiewać Twoje wątpliwości i służyć pomocą w razie potrzeby. Owocnego poszukiwania!